Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Monday, April 20, 2009

Kunci

.
Saya merayau di alam maya pada pangkal pagi April 20, 2009. Pagi di sini tidak dingin, entahlah di Padang Embun. Saya mengharapkan qutrin, walaupun setitis, buat menghilangkan bahang di jiwa dan raga.

Terserempak kata-kata ini di sebuah blog, saya teringat kisah kunci cawat besi yang hilang. Lagi-lagilah sewaktu mentari di kota batu yang seolah-olah tidak mahu menarik jemari sinarnya, walaupun bulan sedang mengerling.

"Tentu cepat-cepat cari kunci, bukan apa, sebab kepanasan." Makcik saya cubit paha. Ketawa kami pecah. "Balik esoklah." Dia pujuk saya Maghrib tadi. "Tak boleh, saya kena balik untuk tempah kunci sebelum September." Makcik saya cubit lagi paha. Saya cepat-cepat masuk kereta.

My Heart Is Yours

My heart to you is given
Oh, do give yours to me
We'll lock them up together
And throw away the key.

(www.gurindamjiwa08.blogspot.com)
17 April 2009

No comments: