Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Friday, April 24, 2009

Aku Dan Kenangan

.
Malam tadi saya, rafik dan seorang kenalan menikmati mi rebus Kampung Pek, bersebelahan Abah Kopitiam. Kata kenalan itu, dia dengar mi Kampung Pek sangat popular, dia ingin rasa. Maka dari rumah kami, dia memandu ke Salor semata-mata ingin memenuhi keinginan tersebut. Saya tidak pelik kerana lazimnya lelaki sanggup memandu jauh semata-mata ingin menikmati menu yang diidamkan. Nasib baik kedai tersebut buka malam Jumaat, namun Abah Kopitiam pula tutup, saya kira memang tutup untuk selamanya. Biasalah kalau orang kaya berniaga secara hobi.

Hampir jam sebelas kami beredar. Rakan saya tidak mahu terus pulang, dia masih mahu ronda-ronda. Kami akur, memang sudah lama kami tidak buat "kerja" begitu. Dia buat pusingan 360 darjah, beberapa kali melintasi rumah kami, macam peronda lebuh raya pula. Akhirnya menuju ke Sri Tujuh sambil layan lagu-lagu evergreen koleksi beliau. Saya diam menghayati lagu ini.


Sampai di rumah jam 12.00 tengah malam. Langit terang penuh bintang, tak pernah saya lihat sebanyak itu. Namun di jiwa, gelap gelita.

No comments: