Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Wednesday, March 18, 2009

Sekeping Gambar

Sebelum ini saya tidak pernah jumpa seorang lelaki yang sangat tegar dan istiqamah dalam usaha mencapai keinginannya, sehinggalah saya menerima sms ketiga untuk perkara sama. Aksara yang saya salin dari telefon bimbit ini membuktikan InangRodat lelaki Melayu terakhir yang tidak jemu menduga prinsip saya.

"Assalamualaikum Cik Rozais. Jika semuanya sdh selesai, boleh tak saya memulakan projek saya yg terbengkalai itu - utk melukis gambar Cik Rozais?" 15-Mar-2009, 10:28 AM

Sungguh saya puji ketegarannya berulangkali meminta izin, namun saya kecewa kepada diri sendiri kerana kelemahan saya memahamkan dia akan penolakan saya.

Kepada InangRodat, lukislah dengan jiwamu sebuah wajah bangsa yang hampir pudar citranya, dan semakin sirna bahasanya.

Dan apabila menerima sms dari kota batu ini pula, saya yakin ada mentari kesedaran akan memancarkan sinarnya kepada bumi kelestarian bangsa setelah mendung langit bahasa di tanah air tercinta menumpahkan gerimis kepada warga.

"Gerimis di sini sejak awal pagi, di hati sarat rindu." 18-Mar-2009, 09:15 AM

Semoga liukan bahasa indah milik watan tercinta tak akan layu di bumi sendiri.

Padang Embun
pagi: 9:41

No comments: