Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Thursday, March 26, 2009

Sebuah Perjalanan

.
Dalam perjalanan sebuah kehidupan, kadangkala kita temui jalan mati. Jika tahu di depan itu adalah jalan yang bukan infiniti, sudah tentu kita menekan brek daripada awal lagi, dan secara hati-hati membuat pusingan ke pangkal jalan. Namun jika kenderaan yang dipandu laju itu meluncur pada sebatang jalan yang asing bagi kita, apa yang harus dilakukan?

Sewaktu menghabiskan beberapa jam di kedai aksesori kereta, saya terpandang gantungan stabiliser bar. Saya bergurau dengan tuan punya kedai, lelaki Siam yang selalu minta saya taip Arab untuk kerja-kerja papan tandanya, boleh pasangkan stabiliser bar ini untuk kereta kami? Dia senyum dan membalas, "asyik duduk di sebelah, nak pasang buat apa?" Saya bergilir ketawa dengannya.

Saya berjanji pada diri, suatu hari nanti saya akan pasang ia di ruang enjin kereta. Manakan tahu, dalam perjalanan, saya terpaksa membuat suatu pusingan 360 darjah secara tiba-tiba.

Kamar Jiwa
pagi: 9.04

No comments: