Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Friday, March 20, 2009

Nostalgia Jiwa

.
Helai demi helai daun kenangan gugur di laman kehidupan. Tiga bulan lalu, sehelai hijau daun pertemuan tumbuh di sebatang pohon jiwa. 20 Disember 2008 ia mula menghirup nafas bumi yang semakin garing dan hilang nilai kasih sayang. Namun menyedari perlunya pohon cinta dan kasih sayang merimbuni mayapada yang semakin gersang, ia terus berjuang untuk menghijau. Tanpa disangka, ribut taufan yang menerpa bukan sahaja menggugurkan dedaun kuning, malah takdir Tuhan merencana, daun yang masih hijau ke tanah jua. Namun, sebagaimana cerita A Walk In The Clouds, selagi akar pohon anggur masih bernyawa, dengan kasih sayang dan kesungguhan jua yang dapat merimbunkan kembali seladang anggur. Saya sangat-sangat percaya itu.



Nostalgia Aidilfitri - Sharifah Aini

Setiap kali saya mengalunkan sebarang lagu raya pada hari selain hari lebaran, setiap kali itu jugalah saya diketawa orang. Namun saya suka dengar lagu raya pada hari selain hari raya kerana jika lagu raya dialunkan pada tarikhnya, saya tidak dapat menahan genangan di mata. Dan saya fikir, lagu yang disertakan dalam entri kali ini, yang cukup bererti buat saya, dapat difahami oleh "dia". Saya pasti dia tidak akan ketawakan saya. Sangat-sangat pasti.

"Sesaat takbir bergema, selama itu dikau di hatiku."

Kamar Rindu
(tengahari: 12.15)

No comments: