Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Saturday, July 18, 2009

Dunia Bangka

.
Buka tv, berita paparkan tentang pembunuhan. Selak akhbar begitu juga. Dulu, kalau dengar berita orang kena bunuh, gempar satu Malaysia. Sebab jarang ada berita jenayah itu. Tapi sekarang berita sebegitu sudah lali di telinga dan di mata. Ish, ish, ish, yang ini kes apa, mati kena apa? Bila dapat jawapan, mulut pun kata "ooooooo". Setakat itu sahaja. Esok dah lupa. Kalau ada berita serupa, tanya lagi dan cakap "oooooooo" lagi. Dan seterusnya.

Saya pun membenarkan kata Sutung Umar RS suatu ketika dahulu - suatu hari nanti kau akan tengok orang tergolek di tepi kaki kau masa kau sembang-sembang di kedai kopi.

Memang dunia sudah terlalu bangka.

No comments: