Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Wednesday, March 17, 2010

Kuih-Muih dan Anak di FB

.
Terdapat beberapa komen di Facebook berkaitan tulisan saya pada dinding FB yang dipetik dari blog ini. Ramai yang menyokong apa yang saya tulis, kerana sudah lama mengetahui; serta menyertai FB secara berwaspada, tak kurang juga yang menyalahkan pasangan yang bercerai kerana hubungan yang rapuh.

Saya percaya, ubat yang disediakan Islam kepada umatnya amatlah mujarab kerana sistem atau garis panduan yang ditetapkannya sentiasa pandang ke hadapan, dan mendahului segala kajian dan andaian tentang sesuatu petaka atau fitnah, atau dalam apa jua situasi.

Pemuka Yahudi pula suka umat Islam menangisi pepatah "sudah terantuk baru tengadah". Atau tidakkah kita terfikir, betapa banyak masa yang dihabiskan di depan skrin sekadar membicarakan tentang kuih-muih dan anak-anak yang sedang buat itu-ini? Hal itu sahajakah yang ada dalam aktiviti seharian kita?

Kita banyak bergantung kepada produk Yahudi, kerana kelemahan Muslim; bukan kerana kekuatan mereka. Maka, perangilah ia semampu yang boleh; dengan kuasa, atau dengan lidah, atau selemah-lemah cara iaitu dengan hati. Jangan pula kita hanyut kerana arus deras silaturrahim yang dilimpahkan Yahudi dari hulu hiburan.

Saya pun sedang menghadam tulisan ini http://izisfm.wordpress.com/2010/02/24/facebook-alat-mata2-yahudi/, semoga dapat sama-sama memikirkannya.
.

No comments: