Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Saturday, March 20, 2010

Bersama Mengucup Purnama

.























Ketika jemari mentari angkuh melarikan embun bahagiaku
mimpi terpelanting ke batas sedar
dan aku edan kesmaran mengejar bayangmu
yang semakin menjauh pada petang yang habis
dan cerah yang layu di simpang waktu.

Tidak mahukah kau membawa aku pergi
bersama, walau sesaat paling tidak
dalam malam yang memeluk diri
berganding mengucup purnama?

Pinggiran Putrajaya
petang: 6:40

2 comments:

Zawawi Aziz said...

Tak mampu aku menulis puisi
semanis puisimu yang satu ini..
aku yang merindu.

rozais al-anamy said...

Zawawi Aziz,
Tak sanggup saya mendengar seorang alim puisi yang kra dengan aksara indah memuji karangan kecil saya ini.