Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Sunday, March 28, 2010

Cinta

.  
Cinta bukan mengajar kita lemah,
tetapi membangkitkan kekuatan.
Cinta bukan mengajar kita
menghinakan diri,
tetapi menghembuskan kegagahan.
Cinta bukan melemahkan semangat,
tetapi membangkitkan semangat.
-Hamka

2 comments:

Zawawi Aziz said...

Adakah kata-kata ini diucapkan selepas Dr Hamka menulis tafsir
Al-Quran ? Atau Sebelum ?

rozais al-anamy said...

Zawawi Aziz,
Maaf saya tidak dapat pastikan. Kerana ia dipetik dari sesuatu yang amat umum.

Saudara mengesan perbezaannya kah, jika ia ditulis pada salah satu zaman?