Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Monday, May 18, 2009

Kontinuiti atau Relativiti? (06.06.09)

.
Lagu ini saya petik dari taman www.gurindamjiwa08.blogspot.com pada 06.03.09. Saya boleh saja ambil lagu ini terus dari youtube tanpa mengkreditkan sumber ilham ini. Namun kerana tarikh entri GJ sangat memikat, dan lagu pilihannya pula menyentuh jiwa; suatu pemaparan kejujuran yang mempunyai koinsiden dengan tarikhnya, saya teruja.

Pada 04.04.09, saya menghayati pula lagu ini dari sebuah laman maya yang penuh kenangan, walaupun dalam versi Westlife. Dan pada 06.04.09, sekali lagi lagu ini, dendangan Josh Groban memenuhi kamar jiwa melalui entri sebuah laman lain, yang bertemakan kejujuran, kesetiaan dan kesempurnaan.

Pada 06.06.09, saya akan mendendangkan sendiri lagu ini di indera seseorang, kerana dia tidak pernah gagal menggembira dan membahagiakan saya, walau diri bergelut payah melepaskan diri dari amukan ombak derita.


When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

No comments: