Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Thursday, August 06, 2009

Seorang Lelaki Di Langit Merah

Saat langit berwarna darah
seorang lelaki penjual puisi
kehabisan dakwat, menusuk jari
dengan tajam mata pena
hatiku berdarah melereti bait-baitnya
jiwa pilu memandang lukanya.

Jalan Pengkalan Chepa

2 comments:

ZULKIFLI BIN MOHAMED said...

Salam RAA,

"lelaki mungkin sesiapa sahaja, atau mungkin saya juga RAA",

"'kita' melalui kitaran yang hampir serupa".

rozais al-anamy said...

Zek,
Salam kembali.
Ya, lelaki itu mungkin sesiapa sahaja, dan berkemungkinan besar saudara. Tapi saya pasti saudara belum kehabisan dakwat pena, bukan?

Ada tanda soal yang besar pada ayat ketiga saudara nampaknya.