Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Monday, September 22, 2008

Kekasih, Sepurnama Bersama

Kekasih, setelah engkau pamit pergi
tinggallah aku sendirian edan kasmaran
mabuk untuk mereguk anggur cinta
dari aliran maghfirah yang sepurnama
mengalir dari puncak sucimu.

Tinggallah kini aku, kekasih
masih bermimpi malam-malam bersamamu
rahmat yang kau ucapkan pada awal kedatangan
masih ia kutatang dalam bejana ihsan.

Tinggallah kini aku, kekasih
masih meratap segugus keampunan
dari pohon hari lepas, kini dan depan
yang telah kau tanam pada dua pertiga bulan
yang kau titipkan buat bekalan
pada pertengahan pengembaraan ke muara salam.

Tinggallah kini aku, kekasih
masih melaung kalimah pembebasan
menuntut janji yang kau taburkan pada akhir ujian iman.

Dan aku, kekasih
tetap jua mengheret langkah sepanjang sungai rahmat
biarpun sesekali terseradung akar amarah
dalam mencari maghfirah di muara hurriyyah.

No comments: