Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Monday, August 11, 2008

Tautan Erat Sahabat

Setiap kali bersua bulan persahabatan, saya sering teringatkan puisi Zanazanzaly berkenaan prinsip persahabatan. Saya petik sekuntum puisi dari taman tintanya sempena Bulan Persahabatan ini.

Tangisan sahabat kepada sahabat
bukan boleh dibuat-buat
sahabat menangisi sahabat
kerna wujud pertautan yang erat
pertautan erat lagi keramat
kurniaan Tuhan Rabbul Izzat
jika tidak,
masa kan Jebat mengamuk dahsyat
lantaran Tuah difitnahkhianat
walau Jebat digelar keparat
tangisan Tuah tak sejat-sejat
kerna Tuah sedar Jebat lah adijagat,
kerna Tuah sedar Jebat lah… SAHABAT.

No comments: