Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Thursday, April 03, 2014

Pada Waktu-Waktu Begini

.


.
Pada waktu-waktu begini
aku sering tintakan abjad pada kanvas malam
sementara menunggu warna bulan lebih terang
menghiburkan pungguk nan rawan
menghurai rasa, menghimpun kenang,
dan seringkali menilik diri yang mungkin sumbang
di mata rakan dan Tuhan.

Pada waktu-waktu begini
aku jadi teringat pada sejumlah perjalanan
ada lelah yang bukan kepalang
ada resah yang belum hilang
ada gelisah yang belum padam,
ada rindu tak terluahkan
ada cinta tak kesampaian.

Dan pada waktu-waktu begini
aku sering berharap mentari telah berpesan
pada bulannya yang setia
untuk kembali lagi esok harinya.  

Jalan Perdana, Kl 
April 3, 2014 (7.20 malam)
.
.

No comments: