Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Saturday, February 06, 2010

Dari Jiwa Ke Jiwa

.
Setiap kali dengar nasyid ini, saya sering rasa ingin sendiri, menilai diri.

Saya lupa nama kumpulan nasyid itu, tapi antara baitnya:

Hidup ini bagai lampu dinding
yang dinyalakan di malam hari
apabila minyak sudah kering
ia kan pasti padam sendiri.

Hidup ini adalah kembara yang akan tamat hanya di negeri abadi. Selagi kita diperlukan, kita menyala, dan andainya khidmat sudah tidak diperlukan, Dia akan memanggil ke sisi-Nya.

Kamar Jiwa,
Pinggiran Putrajaya
.

4 comments:

WAN MARZUKI said...

Lagu asal nyanyian kumpulan el-Suraya. Dirakam semula oleh kumpulan Hijjaz dalam Album Pelita Hidup 1.

Mak Jemah said...

insaf lah tu

rozais al-anamy said...

Wan Marzuki,
Terima kasih kerana mengingatkan semula apa yang saya lupa.

rozais al-anamy said...

miss oren,
cik kak ni sentiasa insaflah, cik adik. cuma mati je masih takut lagi.