Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Sunday, September 10, 2006

Mungkinkah akan berulang?

Tahun ini setiap hari kita dihidangkan dengan bertita-berita kekejaman yang bermaharajalela di kebanyakan negara majoriti umat Islam. Dari Palestin yang pada tiap tahun; malam dan siangnya digiliri cerita luka, Lubnan yang mutakhir ini diserbu petaka keangkuhan bangsa terlaknat sehinggalah ke seluruh jihat dunia, umat Islam ditindas, mental dan fizikal. Dengan hidangan penganiayaan yang sentiasa memenuhi meja hari, kita digusarkan pula oleh khabar yang menyatakan bahawa tahun 2007 akan bertamu dengan wajah bala. Ia bakal mengulangi dekad-dekad kegelapan. 1987, dua dekad yang lalu, dan 1997 yang kelam telah kita lalui dengan jerih perih perjuangan untuk kelestarian sebuah bangsa. Dan kini 2007 berputar ke titik yang telah dipijak oleh kedua-dua tahun tersebut. Sama ada hidup perkasa atau mati syahid, mana satukah pilihannya?

2 comments:

hakim dirani said...

Syahid, Insya-Allah.

zizie ali said...

baru pertama kali ketemu blog ini. lewat link hakim dirani. nanti, ada kesempatan saya akan cuba baca entri yg lalu.