Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Tuesday, August 08, 2006

Meaning of Friendship

Selasa, Ogos 1, 2006
Puisi ini didedikasikan oleh rakan Liberian sekulliyyah saya, Dr. Abdulai Kaba yang kini bertugas sebagai pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Beliau banyak membantu saya sepanjang pengajian di UIAM 1993-1997, juga menyokong perjuangan saya di sana. Saya dedikasikan semula puisi ini kepada beliau sempena hari sahabat. Saya kekalkan bahasa yang digunakan.
If being a friend means love
then I’ll give it to you.
If being a friend means happiness
then my friendship is true.
If being a friend means you
then I’m always at your side.
If being a friend means jealousy
then I’ll try to avoid the fight.
If being a friend means smile
then I’ll have it all the time.
If being a friend means sharing
then you’ll always be mine.
If being a friend is to talk to
then my ears are listening always.
If being a friend means fun
it’s true what everyone said.
If being a friend is depressing
then I’ll be your sun.
If being a friend means being shy
then I’ll be brave one.
If being a friend means friendship
then I want to be your friend.
If being a friend means loyalty
then I’ll always remain a little.
posted by rozais al-anamy at
4:58 PM 0 comments

No comments: