Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Wednesday, October 21, 2009

Sebuah Pengertian

.
.
In,
Aku tak punya waktu untuk menitip kata dengan kalam kerana aku bukan Musa a.s yang lancar dan hikmah berbicara, tak punya rasa untuk membuat kau mengerti.

Hanya aksara yang dipinjam ini kuharap mampu menjelaskan padamu segala apa yang berlaku dalam buku takdirku.

Semoga suatu masa, kau akan mengerti.

Yang Bertakhta Akhirnya (M. Nasir)


Kita tak lagi sehaluan/Bukan sebagai yang diimpikan/Rupanya di saat-saat yang genting ini/Terjawab jua persoalan


Dan kita terpaksa memilih/Jalan yang telah ditentukan/Dan kita sama-sama dewasa menghadapinya

Kesan cinta membakar, menghempas, mencabar/Keteguhan hati dalam nostalgia/Cinta membakar, menghempas, mencabar/Dan harus ditelan walaupun pahit


Tidaklah kita yang berkata/Cinta tak mesti bersatu/Apa benarkah itu/Atau kata-kata yang tak bermakna


Dan mereka jua berkata/Tiada yang lebih pedih/Tiada yang lebih menyiksa/Dari cinta yang tak sampai


Dan akhirnya cinta jua yang bertakhta/Menyuluh dalam kegelapan/Dan akhirnya cinta jua yang bertakhta/Menyatukan kita dari terpisah/Oleh cinta palsu

No comments: