Untuk menghubungi saya, atau memberi dan menerima maklumbalas secara peribadi, sila capai 013-3544889, atau emelkan ke rozaisalanamy@gmail.com, atau temui saya di http://www.facebook.com/rozais.alanamy

Selain capaian di atas, yang menggunakan nama dan kutipan daripada saya adalah tidak relevan dan tidak ada kena mengena dengan pendapat dan pendirian saya.
__________________________________________________________________

Tuesday, June 23, 2009

Belati Di Kilas Belakang

Kedatangan Lee Kuan Yew, bekas Perdana Menteri Singapura ke Kelantan baru-baru ini menyebabkan beberapa kerat orang Kota Bharu rasa teruja. Maklumlah, orang luar datang dan orang Kota Bharu pula dihebahkan pandai menghiburkan tetamu, dengan tertib-terningnya. Tambah pula dalam kemelut dalaman PAS, nasihat dan ziarah orang luar mungkin boleh pakai juga.

Cuma doa saya, janganlah penasihat orang-orang besar Tuan Guru pula menangguk di air keruh dalam situasi ini, sekali-sekala dengarlah luahan Nik Abduh. Yang selalu jadi pak turut dan "nde" (barua/jong dondang) pula jangan asyik tulis blog mengalu-alukan kedatangan tetamu yang sentiasa menyimpan belati di kilas belakangnya. Di samping tertib-terning mengalukan tetamu, bersedialah juga menghunus keris suatu hari nanti, tatkala tetamu sudah tahu mana tingkap, mana pintunya rumah, tengah dan tepi.

* Sentiasa tak lupa bawa cucuk sanggul ke mana saja.
.

No comments: